Το νέο «αίμα» της πυροσβεστικής του Λονδίνου παρουσιάστηκε τη Δευτέρα: Μια ομάδα ρομπότ-πυροσβεστών που σχεδιάστηκαν για να αντιμετωπίζουν πυρκαγιές στις οποίες εμπλέκονται επικίνδυνα βιομηχανικά αέρια.
Μέχρι στιγμής, η ομάδα έχει αναπτυχθεί με επιτυχία σε δέκα περιστατικά το 2009.
Σε εκδήλωση που διοργάνωσε η εταιρεία QinetiQ, κατασκευαστής των ρομπότ, παρουσιάστηκε η τετραμελής ομάδα ρομπότ που έχει εξειδικευτεί στην καταπολέμηση πυρκαγιών σε σωλήνες με ασετυλίνη σε αέρια μορφή.
Τέτοια περιστατικά, σχετικά συχνά στο Λονδίνο, είναι αρκετά περίπλοκα στην αντιμετώπισή τους από την Πυροσβεστική: Εξαιτίας της φύσης του αερίου που «συσσωρεύει» θερμότητα, υπάρχει κίνδυνος να επανεμφανιστεί η πυρκαγιά ακόμη και μία ημέρα μετά την κατάσβεσή της.
Εκτός από τους επιπλέον κινδύνους που αυτό συνεπάγεται για τους πυροσβέστες, σημαίνει πολύ συχνά και τεράστια προβλήματα στην κυκλοφορία, καθώς η περιοχή του περιστατικού πρέπει να αποκοπεί και να περιφρουρείται για ένα εικοσιτετράωρο.
Με τη χρήση του «κλιμακίου» ρομπότ όμως, η αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών δεν χρειάζεται παραπάνω από τρεις ώρες, σύμφωνα με το BBC.
Η ομάδα, που εμφανίστηκε «εν δράσει» στην παρουσίαση, αποτελείται από τέσσερα ρομπότ με διακριτούς ρόλους.
Πρώτα χρησιμοποιείται το «Τalon», ένα ρομπότ αναγνώρισης που μπορεί να κινείται πάνω σε ράγες, να ανεβαίνει σκάλες και χωράει σε στενούς διαδρόμους. Το ακολουθεί το «Bison», ένα λίγο μεγαλύτερο αλλά πιο επιδέξιο ρομπότ, που χρησιμοποιεί εργαλεία για ανοίξει δρόμο όταν υπάρχουν εμπόδια.
Ο ρόλος του παραδοσιακό πυροσβέστη αναλαμβάνεται από το «Μad Max», τετρακίνητο όχημα με μηχανισμό κατάσβεσης και ψύξης επικίνδυνων ευρημάτων. Τέλος, υπάρχει το «Brokk», τηλεκατευθυνόμενο όχημα για μεταφορά των κυλίνδρων.
Οι κατασκευαστές ανέφεραν ότι και άλλους είδους αισθητήρες, όπως ανιχνευτές χημικών διαρροών ή βιολογικής μόλυνσης, μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν στα ρομπότ, μεγαλώνοντας το εύρος των περιστατικών που μπορούν να αντιμετωπίσουν.
ΠΗΓΗ: in.gr
Μέχρι στιγμής, η ομάδα έχει αναπτυχθεί με επιτυχία σε δέκα περιστατικά το 2009.
Σε εκδήλωση που διοργάνωσε η εταιρεία QinetiQ, κατασκευαστής των ρομπότ, παρουσιάστηκε η τετραμελής ομάδα ρομπότ που έχει εξειδικευτεί στην καταπολέμηση πυρκαγιών σε σωλήνες με ασετυλίνη σε αέρια μορφή.
Τέτοια περιστατικά, σχετικά συχνά στο Λονδίνο, είναι αρκετά περίπλοκα στην αντιμετώπισή τους από την Πυροσβεστική: Εξαιτίας της φύσης του αερίου που «συσσωρεύει» θερμότητα, υπάρχει κίνδυνος να επανεμφανιστεί η πυρκαγιά ακόμη και μία ημέρα μετά την κατάσβεσή της.
Εκτός από τους επιπλέον κινδύνους που αυτό συνεπάγεται για τους πυροσβέστες, σημαίνει πολύ συχνά και τεράστια προβλήματα στην κυκλοφορία, καθώς η περιοχή του περιστατικού πρέπει να αποκοπεί και να περιφρουρείται για ένα εικοσιτετράωρο.
Με τη χρήση του «κλιμακίου» ρομπότ όμως, η αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών δεν χρειάζεται παραπάνω από τρεις ώρες, σύμφωνα με το BBC.
Η ομάδα, που εμφανίστηκε «εν δράσει» στην παρουσίαση, αποτελείται από τέσσερα ρομπότ με διακριτούς ρόλους.
Πρώτα χρησιμοποιείται το «Τalon», ένα ρομπότ αναγνώρισης που μπορεί να κινείται πάνω σε ράγες, να ανεβαίνει σκάλες και χωράει σε στενούς διαδρόμους. Το ακολουθεί το «Bison», ένα λίγο μεγαλύτερο αλλά πιο επιδέξιο ρομπότ, που χρησιμοποιεί εργαλεία για ανοίξει δρόμο όταν υπάρχουν εμπόδια.
Ο ρόλος του παραδοσιακό πυροσβέστη αναλαμβάνεται από το «Μad Max», τετρακίνητο όχημα με μηχανισμό κατάσβεσης και ψύξης επικίνδυνων ευρημάτων. Τέλος, υπάρχει το «Brokk», τηλεκατευθυνόμενο όχημα για μεταφορά των κυλίνδρων.
Οι κατασκευαστές ανέφεραν ότι και άλλους είδους αισθητήρες, όπως ανιχνευτές χημικών διαρροών ή βιολογικής μόλυνσης, μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν στα ρομπότ, μεγαλώνοντας το εύρος των περιστατικών που μπορούν να αντιμετωπίσουν.
ΠΗΓΗ: in.gr