Χειρόφρενο έχει τραβήξει το... Δημόσιο σε πολυάριθμα ολοκαίνουργια οχήματα της Πυροσβεστικής, τα οποία θα έπρεπε σήμερα να βρίσκονται στις υπό κατασκευή εθνικές οδούς για την πρόληψη και καταστολή έκτακτων περιστατικών.
Τον εξοπλισμό αυτό αγόρασαν με δικές τους δαπάνες -ως όφειλαν βάσει των συμβάσεων παραχώρησης- οι εταιρείες που διαχειρίζονται και λειτουργούν τους υπό αναβάθμιση οδικούς άξονες σε όλη την Ελλάδα.
Έλλειψις χρημάτων...
Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο των συμβατικών τους υποχρεώσεων, οι παραχωρησιούχοι ανέλαβαν να κατασκευάσουν νέες σύγχρονες κτηριακές εγκαταστάσεις για την Τροχαία και την Πυροσβεστική, και βέβαια να παράσχουν στις δύο υπηρεσίες τον απαραίτητο αριθμό οχημάτων.
Για το σκοπό αυτό οι εταιρείες διέθεσαν συνολικά περισσότερα από πέντε εκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο, παρότι οι σταθμοί της Τροχαίας βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία, αυτοί της Πυροσβεστικής παραμένουν «ερμητικά κλειστοί». Η αιτία; Η ανυπαρξία πυροσβεστικού προσωπικού, με τις προσλήψεις στο Σώμα είτε να έχουν πάψει εδώ και πολύ καιρό είτε να μην επαρκούν.
Ασφάλεια.
Σήμερα η ασφάλεια στους αυτοκινητοδρόμους διασφαλίζεται είτε λόγω του «αλτρουισμού» των πυροσβεστών είτε επειδή το Δημόσιο δεν απαλλοτρίωσε τον χώρο, όπου προβλέπεται να δημιουργηθούν οι σταθμοί πυρόσβεσης. Φαύλος κύκλος...
Η κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Οδ. Άξονας Μαλιακός-Κλειδί) δαπάνησε περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ για να κατασκευάσει δύο πυροσβεστικούς σταθμούς, στη Λεπτοκαρυά και τον Δρυμώνα. Αλλά και για να αγοράσει επτά από τα οκτώ συνολικά οχήματα (από τζιπ μέχρι βαρέα πυροσβεστικά) που προβλέπει η σύμβαση που υπέγραψε το 2007 με το Δημόσιο.
Στο συγκεκριμένο οδικό άξονα, η σήραγγα Κατερίνης απαιτεί την άμεση επέμβαση των Αρχών σε περίπτωση ατυχήματος, η οποία διασφαλίζεται επειδή απλώς λειτουργεί πολύ κοντά στο τούνελ η τοπική πυροσβεστική υπηρεσία.
Περίπου δύο εκατομμύρια έχει δαπανήσει και η Νέα Οδός Α.Ε. (Αθήνα-Μαλιακός-Σχηματάρι-Χαλκίδα και Αντίρριο – Ιωάννινα) για την αγορά επτά-οκτώ βαρέων πυροσβεστικών οχημάτων.
Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, στο συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο προβλέπεται να λειτουργούν τρεις σταθμοί στην Αταλάντη, την Θήβα και το Καπανδρίτι, με τους δύο πρώτους να μην έχουν στελεχωθεί. Όσον αφορά τον τρίτο για την ώρα παραμένει... χωράφι, αφού η απαιτούμενη απαλλοτρίωση δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί.
Αντίστοιχη εικόνα συναντάται και στην Μορέας Α.Ε. (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη), όπου το κλιμάκιο της Πυροσβεστικής έχει παραχωρήσει στην κοινοπραξία ένα όχημα.
Μοναδική εξαίρεση αποτελεί ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος της κοινοπραξίας Ολυμπία Οδός, όπου -όπως αναφέρουν στελέχη της- οι σταθμοί της Πυροσβεστικής έχουν πλήρως επανδρωθεί.
Νέες προσλήψεις
Νομοθετική ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη «Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας» (ψηφίστηκε πρόσφατα ενόψει της αντιπυρικής περιόδου) προβλέπει την άμεση πρόσληψη τεσσάρων χιλιάδων πυροσβεστών πενταετούς θητείας.
ΠΗΓΗ: http://www.capital.gr/
Τον εξοπλισμό αυτό αγόρασαν με δικές τους δαπάνες -ως όφειλαν βάσει των συμβάσεων παραχώρησης- οι εταιρείες που διαχειρίζονται και λειτουργούν τους υπό αναβάθμιση οδικούς άξονες σε όλη την Ελλάδα.
Έλλειψις χρημάτων...
Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο των συμβατικών τους υποχρεώσεων, οι παραχωρησιούχοι ανέλαβαν να κατασκευάσουν νέες σύγχρονες κτηριακές εγκαταστάσεις για την Τροχαία και την Πυροσβεστική, και βέβαια να παράσχουν στις δύο υπηρεσίες τον απαραίτητο αριθμό οχημάτων.
Για το σκοπό αυτό οι εταιρείες διέθεσαν συνολικά περισσότερα από πέντε εκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο, παρότι οι σταθμοί της Τροχαίας βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία, αυτοί της Πυροσβεστικής παραμένουν «ερμητικά κλειστοί». Η αιτία; Η ανυπαρξία πυροσβεστικού προσωπικού, με τις προσλήψεις στο Σώμα είτε να έχουν πάψει εδώ και πολύ καιρό είτε να μην επαρκούν.
Ασφάλεια.
Σήμερα η ασφάλεια στους αυτοκινητοδρόμους διασφαλίζεται είτε λόγω του «αλτρουισμού» των πυροσβεστών είτε επειδή το Δημόσιο δεν απαλλοτρίωσε τον χώρο, όπου προβλέπεται να δημιουργηθούν οι σταθμοί πυρόσβεσης. Φαύλος κύκλος...
Η κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Οδ. Άξονας Μαλιακός-Κλειδί) δαπάνησε περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ για να κατασκευάσει δύο πυροσβεστικούς σταθμούς, στη Λεπτοκαρυά και τον Δρυμώνα. Αλλά και για να αγοράσει επτά από τα οκτώ συνολικά οχήματα (από τζιπ μέχρι βαρέα πυροσβεστικά) που προβλέπει η σύμβαση που υπέγραψε το 2007 με το Δημόσιο.
Στο συγκεκριμένο οδικό άξονα, η σήραγγα Κατερίνης απαιτεί την άμεση επέμβαση των Αρχών σε περίπτωση ατυχήματος, η οποία διασφαλίζεται επειδή απλώς λειτουργεί πολύ κοντά στο τούνελ η τοπική πυροσβεστική υπηρεσία.
Περίπου δύο εκατομμύρια έχει δαπανήσει και η Νέα Οδός Α.Ε. (Αθήνα-Μαλιακός-Σχηματάρι-Χαλκίδα και Αντίρριο – Ιωάννινα) για την αγορά επτά-οκτώ βαρέων πυροσβεστικών οχημάτων.
Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, στο συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο προβλέπεται να λειτουργούν τρεις σταθμοί στην Αταλάντη, την Θήβα και το Καπανδρίτι, με τους δύο πρώτους να μην έχουν στελεχωθεί. Όσον αφορά τον τρίτο για την ώρα παραμένει... χωράφι, αφού η απαιτούμενη απαλλοτρίωση δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί.
Αντίστοιχη εικόνα συναντάται και στην Μορέας Α.Ε. (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη), όπου το κλιμάκιο της Πυροσβεστικής έχει παραχωρήσει στην κοινοπραξία ένα όχημα.
Μοναδική εξαίρεση αποτελεί ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος της κοινοπραξίας Ολυμπία Οδός, όπου -όπως αναφέρουν στελέχη της- οι σταθμοί της Πυροσβεστικής έχουν πλήρως επανδρωθεί.
Νέες προσλήψεις
Νομοθετική ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη «Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας» (ψηφίστηκε πρόσφατα ενόψει της αντιπυρικής περιόδου) προβλέπει την άμεση πρόσληψη τεσσάρων χιλιάδων πυροσβεστών πενταετούς θητείας.
ΠΗΓΗ: http://www.capital.gr/
Σ.Δ: Και για να μην σαπίσει όλος αυτός ο εξοπλισμός ας τελειώνουμε μια και καλή με προκηρύξεις και τα λοιπά γιατί δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει αύριο. Δεν λέω ότι οι 5ετεις θα πάνε στους αυτοκινητόδρομους αλλά το ότι οι ελλείψεις στο Σώμα θα καλυφθούν και οι μόνιμοι πυροσβέστες θα επανδρώσουν τους σταθμούς στις Ε.Ο.