Καθυστερούν να ολοκληρωθούν οι εργασίες συντήρησης λόγω έλλειψης μηχανικών.
Στην κόψη του ξυραφιού βρίσκεται το έργο συντήρησης των πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair. Οι τεχνικοί της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) και της Πολεμικής Αεροπορίας «δίνουν αγώνα δρόμου» προκειμένου τα άκρως απαραίτητα για τη δασοπυρόσβεση αεροσκάφη να είναι αξιόμαχα ενόψει της νέας αντιπυρικής περιόδου. Η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, κυρίως μηχανικών, στην τεχνική υποστήριξη των αεροσκαφών τύπου CL-415 και CL-215 λόγω των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων την περυσινή χρόνια, σε συνδυασμό με το «πάγωμα» τον προσλήψεων στις ΔΕΚΟ και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, καθιστούν εξαιρετικά αμφίβολο εάν θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες συντήρησης των Canadair, ώστε να είναι επιχειρησιακά έτοιμα τον προσεχή Μάιο.
Κατά τη διάρκεια του 2010 συνταξιοδοτήθηκαν 558 εργαζόμενοι της ΕΑΒ, σημαντικό ποσοστό των οποίων ήταν τεχνικό προσωπικό. Τον περασμένο Ιανουάριο, το υπουργείο Εσωτερικών, με εγκύκλιό του, ζήτησε από τη διοίκηση της ΕΑΒ να γνωστοποιήσει τις ανάγκες της, με βάση την αναλογία που επιχειρεί να εφαρμόσει η κυβέρνηση στο πλαίσιο του Μνημονίου, που προβλέπει μία πρόσληψη υπαλλήλου για κάθε πέντε αποχωρήσεις.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, για την κάλυψη των αναγκών απαιτείται η πρόσληψη συνολικά 167 εργαζομένων αορίστου χρόνου και 145 τεχνικών ορισμένου χρόνου. Tο 90% του ανθρώπινου δυναμικού που αιτείται η ΕΑΒ αφορά τεχνικό προσωπικό. Το υπουργείο Οικονομικών, που έχει και τον τελικό λόγο, δεν έχει ακόμα καταλήξει μέχρι ποιο βαθμό θα ικανοποιήσει τις απαιτήσεις της ΕΑΒ, δεδομένου ότι η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αναδιάρθρωσης για τον περιορισμό των χρεών της που ανέρχονται στα 700 εκατομμύρια ευρώ.
Αποχώρηση
Η αποχώρηση 15 μηχανικών από τους 43 πιστοποιημένους στους συγκεκριμένους τύπους αεροσκαφών δυσχεραίνει το έργο της ετήσιας συντήρησης και της γενικής επισκευής, εργοστασιακού επιπέδου (PDM) των Canadair. Ιδίως τη συντήρηση εργοστασιακού επιπέδου που γίνεται συνήθως κάθε πέντε χρόνια και προβλέπει εκτενή επιθεώρηση των δομικών υλικών του αεροσκάφους. Οπως σχολιάζουν επιτελείς της πολεμικής αεροπορίας, είναι αβέβαιο αν τα 11 αεροσκάφη, που εισήλθαν για συντήρηση στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ τον περασμένο Οκτώβριο, θα μπορούν στο σύνολό τους να προσφέρουν, αν χρειαστεί, τις υπηρεσίες τους το καλοκαίρι. Σύμφωνα με τους επιτελείς, μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η συντήρηση μόλις τεσσάρων εξ αυτών.
Για τα υπόλοιπα 7, εκ των οποίων τα 3 απαιτούν συντήρηση PDM, οι εναπομείναντες μηχανικοί, σε συνεργασία με άλλους 12 που μεταφέρθηκαν από τον τομέα τεχνικής υποστήριξης της εταιρείας για τα μαχητικά αεροσκάφη, «καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες για την έγκαιρη παράδοση των αεροσκαφών», αναφέρει ο κ. Γιάννης Μπαρμπαρής, εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Δ.Σ της ΕΑΒ.
Η διοίκηση της ΕΑΒ τον Ιανουάριο πραγματοποίησε μειοδοτικό διαγωνισμό για τη μίσθωση μηχανικών προκειμένου να συνδράμουν στη συντήρηση των Canadair. Νικήτρια του διαγωνισμού ανακηρύχθηκε η εταιρεία Onex. Μέχρι σήμερα, η εταιρεία δεν έχει αναλάβει έργο.
ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Στην κόψη του ξυραφιού βρίσκεται το έργο συντήρησης των πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair. Οι τεχνικοί της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) και της Πολεμικής Αεροπορίας «δίνουν αγώνα δρόμου» προκειμένου τα άκρως απαραίτητα για τη δασοπυρόσβεση αεροσκάφη να είναι αξιόμαχα ενόψει της νέας αντιπυρικής περιόδου. Η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, κυρίως μηχανικών, στην τεχνική υποστήριξη των αεροσκαφών τύπου CL-415 και CL-215 λόγω των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων την περυσινή χρόνια, σε συνδυασμό με το «πάγωμα» τον προσλήψεων στις ΔΕΚΟ και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, καθιστούν εξαιρετικά αμφίβολο εάν θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες συντήρησης των Canadair, ώστε να είναι επιχειρησιακά έτοιμα τον προσεχή Μάιο.
Κατά τη διάρκεια του 2010 συνταξιοδοτήθηκαν 558 εργαζόμενοι της ΕΑΒ, σημαντικό ποσοστό των οποίων ήταν τεχνικό προσωπικό. Τον περασμένο Ιανουάριο, το υπουργείο Εσωτερικών, με εγκύκλιό του, ζήτησε από τη διοίκηση της ΕΑΒ να γνωστοποιήσει τις ανάγκες της, με βάση την αναλογία που επιχειρεί να εφαρμόσει η κυβέρνηση στο πλαίσιο του Μνημονίου, που προβλέπει μία πρόσληψη υπαλλήλου για κάθε πέντε αποχωρήσεις.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, για την κάλυψη των αναγκών απαιτείται η πρόσληψη συνολικά 167 εργαζομένων αορίστου χρόνου και 145 τεχνικών ορισμένου χρόνου. Tο 90% του ανθρώπινου δυναμικού που αιτείται η ΕΑΒ αφορά τεχνικό προσωπικό. Το υπουργείο Οικονομικών, που έχει και τον τελικό λόγο, δεν έχει ακόμα καταλήξει μέχρι ποιο βαθμό θα ικανοποιήσει τις απαιτήσεις της ΕΑΒ, δεδομένου ότι η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αναδιάρθρωσης για τον περιορισμό των χρεών της που ανέρχονται στα 700 εκατομμύρια ευρώ.
Αποχώρηση
Η αποχώρηση 15 μηχανικών από τους 43 πιστοποιημένους στους συγκεκριμένους τύπους αεροσκαφών δυσχεραίνει το έργο της ετήσιας συντήρησης και της γενικής επισκευής, εργοστασιακού επιπέδου (PDM) των Canadair. Ιδίως τη συντήρηση εργοστασιακού επιπέδου που γίνεται συνήθως κάθε πέντε χρόνια και προβλέπει εκτενή επιθεώρηση των δομικών υλικών του αεροσκάφους. Οπως σχολιάζουν επιτελείς της πολεμικής αεροπορίας, είναι αβέβαιο αν τα 11 αεροσκάφη, που εισήλθαν για συντήρηση στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ τον περασμένο Οκτώβριο, θα μπορούν στο σύνολό τους να προσφέρουν, αν χρειαστεί, τις υπηρεσίες τους το καλοκαίρι. Σύμφωνα με τους επιτελείς, μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η συντήρηση μόλις τεσσάρων εξ αυτών.
Για τα υπόλοιπα 7, εκ των οποίων τα 3 απαιτούν συντήρηση PDM, οι εναπομείναντες μηχανικοί, σε συνεργασία με άλλους 12 που μεταφέρθηκαν από τον τομέα τεχνικής υποστήριξης της εταιρείας για τα μαχητικά αεροσκάφη, «καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες για την έγκαιρη παράδοση των αεροσκαφών», αναφέρει ο κ. Γιάννης Μπαρμπαρής, εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Δ.Σ της ΕΑΒ.
Η διοίκηση της ΕΑΒ τον Ιανουάριο πραγματοποίησε μειοδοτικό διαγωνισμό για τη μίσθωση μηχανικών προκειμένου να συνδράμουν στη συντήρηση των Canadair. Νικήτρια του διαγωνισμού ανακηρύχθηκε η εταιρεία Onex. Μέχρι σήμερα, η εταιρεία δεν έχει αναλάβει έργο.
ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ