Click to get cool Animations for your MySpace profileΘΑΡΣΕΙΝ ΣΩΖΕΙΝ Click to get cool Animations for your MySpace profileΔΙΚΑΙΩΣ ΚΤΩ. (Να αποκτάς δίκαια) Click to get cool Animations for your MySpace profile

25 Μαΐου 2011

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Ασφάλεια στη Δασοπυρόσβεση.

Του Φιλιππόπουλου Νίκου

Εισαγωγή
Η ασφάλειά μας κατά το δύσκολο και κουραστικό έργο της δασοπυρόσβεσης θα έπρεπε να είναι η πρώτη μας προτεραιότητα. Λέγοντας «ασφάλεια» εννοούμε φυσικά μια νοοτροπία διαχείρισης κινδύνου κατά την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας. Δεν θα μπορούσε ποτέ να καλυφθεί στα πλαίσια μιας εκπαίδευσης, σε ένα βιβλίο ή σε αυτό το άρθρο. Είναι μια νοοτροπία που θα πρέπει ο καθένας μας να κατακτήσει με προσεκτικές κινήσεις και εμπειρία.

Η Δασοπυρόσβεση είναι μια εργασία η οποία πέρα από την επικινδυνότητά της απαιτεί τη μέγιστη φυσική κατάσταση και πνευματική διαύγεια. Η ασφάλεια σκηνής δεν θα πρέπει να αναλαμβάνεται αποκλειστικά από τον εκάστοτε Αξιωματικό Ασφαλείας ή Επικεφαλή μιας επιχείρησης. Είναι ευθύνη όλων των συμμετεχόντων να φροντίζουν πάνω από όλα για την ασφάλειά τους καθώς και για την ασφάλεια των γύρω τους. Πρέπει να μάθουμε να κάνουμε τα πάντα σωστά και με ασφάλεια γιατί αλλιώς μπορεί να γίνουμε βάρος στους ίδιους μας τους συναδέλφους. Αυτό ονομάζεται νοοτροπία ασφάλειας.

Φυσική κατάσταση και Υγεία
Η φυσική κατάσταση είναι απαραίτητη για την αποδοτικότητα ενός δασοπυροσβέστη. Η δασοπυρόσβεση πραγματοποιείται συνήθως καλοκαίρι, με πολύ ζέστη, ξηρασία και άνεμο, συνθήκες οι οποίες καθιστούν οποιαδήποτε εργασία άκρως κουραστική. Το θερμικό στρές, η αφυδάτωση και η εξάντληση είναι πάντα οι χειρότεροι εχθροί του δασοπυροσβέστη εκτός από τη φωτιά. Μήν περιμένετε να είναι όλα τα συμβάντα δασικών πυρκαγιών μικρής διάρκειας. Συχνά οι δασικές πυρκαγιές απαιτούν μεγάλο χρόνο εργασίας για να σβηστούν ο οποίος μπορεί να είναι από μερικές ώρες μέχρι εβδομάδες. Για αυτό το λόγο η σωματική μας κατάσταση είναι απαραίτητη για την ελαχιστοποίηση της κούρασης και την αποτελεσματικότητά μας ως δασοπυροσβέστες.

Γενικά η φυσική κατάσταση έχει δύο πλευρές:
Αερόβια κατάσταση - Με τον όρο αερόβια κατάσταση εννοούμε την ποσότητα του Οξυγόνου που μπορείς να εισπνεύσεις και να το τροφοδοτήσεις στους μύες. Η εισροή Οξυγόνου στους μύες είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την ποσότητα εργασίας διότι οι μύες μας χρειάζονται συνεχή παροχή οξυγόνου για να λειτουργήσουν για μακρά διαστήματα. Όσο πιο καλό σύστημα τροφοδοσίας των μυών με οξυγόνο έχουμε, τόσο πιο αποδοτικοί είμαστε στην δασοπυρόσβεση.
Μυϊκή Κατάσταση - Η μυϊκή κατάστασή μας είναι ο συνδυασμός της μυϊκής δύναμης και της αντοχής μας και επιτυγχάνεται με την τακτική άσκηση. Πέρα από κάποιες βασικές απαιτήσεις δύναμης και αντοχής που έχει η δασοπυρόσβεση, όσο καλύτερη αερόβια και μυϊκή κατάσταση έχουμε, μας επιτρέπει να εργαζόμαστε με λιγότερους καρδιακούς παλμούς και λιγότερη θερμοκρασία σώματος για περισσότερες ώρες.
Το καλύτερο πρόγραμμα φυσικής κατάστασης είναι αυτό που συνδυάζει και εξισορροπεί την μυϊκή με την αερόβια άσκηση και αρχίζει πολύ πριν την αντιπυρική περίοδο.

ΔΙΑΒΆΣΤΕ ΟΛΌΚΛΗΡΟ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΈΡΟΝ ΆΡΘΡΟ ΣΤΟ FIRE & RESCUE

Χρήσιμα τηλέφωνα

1. Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας 210 3359 002-3
2. Πυροσβεστικό Σώμα 199
3. Αστυνομία 100
4. ΕΚΑΒ 166
5. ΔΕΗ 10500
6. ΕΥΔΑΠ 1022
7. Κέντρο Δηλητηριάσεων 210 7793777