Εισαγγελικό πόρισμα για το σκάνδαλο με τη συντήρηση των ελικοπτέρων.
Του Γιαννη Σουλιωτη
Σκανδαλώδεις μεθοδεύσεις στη διαδικασία επιλογής της εταιρείας που θα αναλάμβανε την τεχνική υποστήριξη των ιδιόκτητων ελικοπτέρων της Πυροσβεστικής αποκαλύπτει πόρισμα της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, το οποίο επιρρίπτει ευθύνες για κακουργηματική απιστία σε βάρος του τέως αναπληρωτή Εσωτερικών κ. Χρ. Μαρκογιαννάκη, του νυν γ. γ. Δημόσιας Τάξης κ. Γρ. Τασούλα και 26 αξιωματικών της Πυροσβεστικής. Σκοπός των μεθοδεύσεων, στις οποίες φέρεται να πρωταγωνιστεί συγκεκριμένη ομάδα αξιωματικών, είναι το έργο της συντήρησης των ελικοπτέρων να ανατεθεί στην εταιρεία ICSS A. E., παρά της αντίθετες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δεν πληρούσε τις απαραίτητες προϋποθέσεις.
Από την έρευνα της εισαγγελέως κ. Πόπης Παπανδρέου προκύπτει ότι οι παρατυπίες στη διαδικασία επιλογής της αναδόχου εταιρείας τελούσαν σε γνώση ανώτατων αξιωματικών της Πυροσβεστικής και σε κάποιες περιπτώσεις των πολιτικών τους προϊσταμένων. Η υπόθεση άρχισε να ξετυλίγεται το 2003, όταν η συντήρηση των ελικοπτέρων ανατέθηκε με υπουργική απόφαση στην «Ολυμπιακή Αεροπλοΐα» για διάστημα 4 ετών. Κατά της συγκεκριμένης απόφασης προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατίας η ανταγωνίστρια εταιρεία «Αεροπορικές Υπηρεσίας ΑΕΕ», η οποία και δικαιώθηκε. Παρότι, τότε, η Πυροσβεστική όφειλε να διενεργήσει δημόσιο διεθνή διαγωνισμό, η απόφαση του ΣτΕ αγνοήθηκε και προσχηματικά ξεκίνησε διάλογος για να καθοριστούν οι τεχνικές προδιαγραφές του διαγωνισμού, ο οποίος διήρκεσε ούτε λίγο ούτε πολύ τρία χρόνια!
Οπως προκύπτει από τις καταθέσεις των άμεσα εμπλεκομένων στην υπόθεση, στόχος της πρωτοφανούς καθυστέρησης ήταν η ICSS A. E. να προλάβει στο μεταξύ να κατασκευάσει την τεχνική βάση και να εξασφαλίσει τις άδειες από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Περιέργως, η ICSS εξασφάλισε την απαιτούμενη πιστοποίηση ένα μήνα μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού και ένα μήνα πριν από τη διεξαγωγή του, τον Απρίλιο του 2008. Καθώς όμως η άδεια από την ΥΠΑ αφορούσε μόνο τον έναν από τους δύο τύπους ελικοπτέρων της Πυροσβεστικής, ο διαγωνισμός αναβλήθηκε για 20 ημέρες, διάστημα στο οποίο η ICSS μπόρεσε να τροποποιήσει το πιστοποιητικό της. Προκειμένου μάλιστα η εταιρεία να εμφανίζεται ότι πληροί τις προϋποθέσεις συμμετοχής στον διαγωνισμό, παρουσίασε έγγραφα τα οποία την εμφάνιζαν να έχει αναγνωριστεί ως εγκεκριμένος φορέας συντήρησης των ελικοπτέρων από τον χειμώνα του 2007, παρότι το πιστοποιητικό δεν εξεδόθη παρά τον Μάρτιο του 2008.
Διαβάστε περισσότερα στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Του Γιαννη Σουλιωτη
Σκανδαλώδεις μεθοδεύσεις στη διαδικασία επιλογής της εταιρείας που θα αναλάμβανε την τεχνική υποστήριξη των ιδιόκτητων ελικοπτέρων της Πυροσβεστικής αποκαλύπτει πόρισμα της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, το οποίο επιρρίπτει ευθύνες για κακουργηματική απιστία σε βάρος του τέως αναπληρωτή Εσωτερικών κ. Χρ. Μαρκογιαννάκη, του νυν γ. γ. Δημόσιας Τάξης κ. Γρ. Τασούλα και 26 αξιωματικών της Πυροσβεστικής. Σκοπός των μεθοδεύσεων, στις οποίες φέρεται να πρωταγωνιστεί συγκεκριμένη ομάδα αξιωματικών, είναι το έργο της συντήρησης των ελικοπτέρων να ανατεθεί στην εταιρεία ICSS A. E., παρά της αντίθετες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δεν πληρούσε τις απαραίτητες προϋποθέσεις.
Από την έρευνα της εισαγγελέως κ. Πόπης Παπανδρέου προκύπτει ότι οι παρατυπίες στη διαδικασία επιλογής της αναδόχου εταιρείας τελούσαν σε γνώση ανώτατων αξιωματικών της Πυροσβεστικής και σε κάποιες περιπτώσεις των πολιτικών τους προϊσταμένων. Η υπόθεση άρχισε να ξετυλίγεται το 2003, όταν η συντήρηση των ελικοπτέρων ανατέθηκε με υπουργική απόφαση στην «Ολυμπιακή Αεροπλοΐα» για διάστημα 4 ετών. Κατά της συγκεκριμένης απόφασης προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατίας η ανταγωνίστρια εταιρεία «Αεροπορικές Υπηρεσίας ΑΕΕ», η οποία και δικαιώθηκε. Παρότι, τότε, η Πυροσβεστική όφειλε να διενεργήσει δημόσιο διεθνή διαγωνισμό, η απόφαση του ΣτΕ αγνοήθηκε και προσχηματικά ξεκίνησε διάλογος για να καθοριστούν οι τεχνικές προδιαγραφές του διαγωνισμού, ο οποίος διήρκεσε ούτε λίγο ούτε πολύ τρία χρόνια!
Οπως προκύπτει από τις καταθέσεις των άμεσα εμπλεκομένων στην υπόθεση, στόχος της πρωτοφανούς καθυστέρησης ήταν η ICSS A. E. να προλάβει στο μεταξύ να κατασκευάσει την τεχνική βάση και να εξασφαλίσει τις άδειες από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Περιέργως, η ICSS εξασφάλισε την απαιτούμενη πιστοποίηση ένα μήνα μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού και ένα μήνα πριν από τη διεξαγωγή του, τον Απρίλιο του 2008. Καθώς όμως η άδεια από την ΥΠΑ αφορούσε μόνο τον έναν από τους δύο τύπους ελικοπτέρων της Πυροσβεστικής, ο διαγωνισμός αναβλήθηκε για 20 ημέρες, διάστημα στο οποίο η ICSS μπόρεσε να τροποποιήσει το πιστοποιητικό της. Προκειμένου μάλιστα η εταιρεία να εμφανίζεται ότι πληροί τις προϋποθέσεις συμμετοχής στον διαγωνισμό, παρουσίασε έγγραφα τα οποία την εμφάνιζαν να έχει αναγνωριστεί ως εγκεκριμένος φορέας συντήρησης των ελικοπτέρων από τον χειμώνα του 2007, παρότι το πιστοποιητικό δεν εξεδόθη παρά τον Μάρτιο του 2008.
Διαβάστε περισσότερα στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ