12 Οκτωβρίου 2011

Θύμωσαν οι εθελοντές πυροσβέστες για το νομοσχέδιο που τους αφορά.

Προβληματισμό, αγανάκτηση και θυμό έχει προκαλέσει στους εθελοντές πυροσβέστες το σχέδιο νόμου που εισάγεται προς συζήτηση και το οποίο -όπως καταγγέλλουν τα μέλη της Ενωσης Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος- είναι διαφορετικό στην κύρια κατεύθυνση και φιλοσοφία από εκείνο που είχε αναρτηθεί για δημόσια διαβούλευση στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Κοινοβουλίου.

Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλεται, με το σχέδιο νόμου μεταξύ άλλων:

* Περιορίζεται στο ελάχιστο η προστασία του εθελοντή πυροσβέστη από την εργοδοσία, στην περίπτωση που καλείται για συμβάν και μόνο σε περιπτώσεις που η περιοχή κηρύσσεται σε έκτακτη ανάγκη.
* Απαλείφθηκε η πρόβλεψη για τα κίνητρα προς τους ΟΤΑ για τη δημιουργία Εθελοντικών Πυροσβεστικών Κλιμακίων.
* Απαλείφεται η πρόβλεψη περί στολής των εθελοντών ίδιας με των μονίμων, καθώς και ίδιων μέσων ατομικής προστασίας.
* Καταργείται το κίνητρο της ποσόστωσης για τους εθελοντές πυροσβέστες στους διαγωνισμούς πρόσληψης του Πυροσβεστικού Σώματος.

ΠΗΓΗ: NewsKosmos.Com/www.enet.gr

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΘΕΛΟΝΤΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΡΟ.ΠΟ:
Αξιοτιμε κ.Υπουργε Προστασιας του Πολιτη
Ονομαζομαι Μαριος Σταυρου και ειμαι Εθελοντης Πυροσβεστης απο το 2003 μεχρι και σημερα.Υπηρετω στον 8ο Πυροσβεστικο Σταθμο Αθηνων.
Ειμαι 34 χρονων,παντρεμενος με 2 μικρα παιδια.Εχω συμμετασχει στην κατασβεση των καταστροφικων πυρκαγιων που επληξαν την χωρα μας το 2007.
Το Πυροσβεστικο Σωμα με επιβραβευσε για την προσφορα-συμμετοχη μου στην κατασβεση των μεγαλων αυτων δασικων πυρκαγιων συμφωνα με την υπ' αριθμον 47870/25-08-2007 Αποφαση Υπουργου Εσωτερικων,Δημοσιας Διοικησης και Αποκεντρωσης (Β' 1706).
Απο τοτε συμμετεχω στο πεζοπορο τμημα Εθελοντων Πυροσβεστων της Περιφερειας Αττικης του Π.Σ. κατα τις αντιπυρικες περιοδους, ενω το χειμωνα εκτελω ανελλιπως τις υπηρεσιες μου στον 8ο Πυροσβεστικο Σταθμο Αθηνων.

Το 2007 στη μεγαλη πυρκαια της Παρνηθας αφησα την εγκυο γυναικα μου,μονη για 2 ημερες για να εκτελεσω το καθηκον μου.Παρομοιως το 2009 αφηνα την εγκυο γυναικα μου μαζι με το πρωτο μας παιδι για να συμμετασχω στην κατασβεση της μεγαλης πυρκαιας στην Ανατολικη Αττικη. Αντιστοιχα το 2010 οπως κ φετος εχω παρει μερος σε ολες τις μεγαλες πυρκαιες με το πεζοπορο τμημα Εθελοντων Πυροσβεστων, με μονη διαφορα οτι αφηνα πισω γυναικα με ενα μωρο και ενα αρρωστο παιδι(1,5χρ και 3,5χρ σημερα) που πασχει απο λευχαιμια.Δεν θα αναφερω αναλυτικα την οικονομικη αιμορραγια για την αγορα ατομικου προστατευτικου εξοπλισμου και λοιπων εξοδων που απαιτηθηκε ολα αυτα τα χρονια για την ασφαλη και σωστη εκτελεση των καθηκοντων μου ως μαχιμος πυροσβεστης.Εν τελει τα εχω στερησει απο τον οικογενειακο προυπολογισμο.
Πρεπει να επισημανω το αυτονοητο, οτι παραλληλα με τις μεγαλες δασικες πυρκαιες εχω συμμετασχει σε μεγαλο αριθμο διασωσεων σε τροχαια δυστυχηματα αλλα και σε αλλα συμβαντα,οπως τα επεισοδια του Δεκεμβριο του 2008,αστικες πυρκαιες,παροχη βοηθειας κ.α.

Με βαση τα παραπανω που σας περιεγραψα,κ.Υπουργε,ειναι δυνατον να δεχτω να αποκτησω επικουρικο-βοηθητικο ρολο στην εκτελεση της υπηρεσιας μου?
Ειναι δυνατον την ενδοξη στολη του Π.Σ. που φερω αυτη τη στιγμη και εχει γινει ενα με το πετσι μου,απο τον ιδρωτα,το αιμα και τη φωτια,να μου την αφαιρεσετε?
Αν οι απαντησεις σας ειναι θετικες στις ερωτησεις που σας εθεσα τοτε με ωθειτε στο παραλογο διλλημα ειτε της παραιτησης ειτε της υποβαθμισης της προσφορας μου.Αυτο ειναι το αποτελεσμα και η αμεση συνεπεια της υποβληθεισας τροποποιησης του νομοσχεδιου.
Ελπιζω να επανελθει η αρχικη μορφη του νομοσχεδιου της αναβαθμισης του θεσμου του Εθελοντη Πυροσβεστη και να μην καταληξουμε στην πληρη υποβαθμιση και απαξιωση του θεσμου.

Μετα τιμης
Σταυρου Μαριος
Εθελοντης Πυροσβεστης (01Ζ14)
8ος Πυροσβεστικος Σταθμος Αθηνων

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΠΥΛΗ Fire & Rescue

Χρήσιμα τηλέφωνα

1. Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας 210 3359 002-3
2. Πυροσβεστικό Σώμα 199
3. Αστυνομία 100
4. ΕΚΑΒ 166
5. ΔΕΗ 10500
6. ΕΥΔΑΠ 1022
7. Κέντρο Δηλητηριάσεων 210 7793777