Click to get cool Animations for your MySpace profileΘΑΡΣΕΙΝ ΣΩΖΕΙΝ Click to get cool Animations for your MySpace profileΔΙΚΑΙΩΣ ΚΤΩ. (Να αποκτάς δίκαια) Click to get cool Animations for your MySpace profile

30 Αυγούστου 2013

Τέσσερα βασικά στοιχεία που διαμορφώνουν τον ηγήτορα.

Ν΄ αντιλαμβάνεσαι σωστά το ρόλο του ηγήτορα
"Ηγούμαι" σημαίνει "διευθύνω", "ελέγχω", "πείθω", "εμπνέω εμπιστοσύνη". Δεν είναι απλά η επιβολή διοίκησης με φόβο και καταναγκασμό! Δεν είναι "κάνε ό,τι σου λέω". Αν το προσωπικό σου δεν εμπιστεύεται τις ικανότητές σου, παύει να σε σέβεται και βέβαια στην δύσκολη στιγμή, που ξέρει ότι "παίζει" με τη φωτιά, δεν σε ακολουθεί.
Ο ηγήτορας αντλεί τη δύναμή του από το προσωπικό του. Ανοίγει το δρόμο και δίνει το παράδειγμα. Το μέλημά του πρέπει να είναι η απομάκρυνση όλων των "εμποδίων" από το χώρο, που δεν αφήνουν το προσωπικό να ενεργεί σωστά, ενώ ενθαρρύνει όσους εργάζονται αποτελεσματικά με πρωτοβουλία και ευρηματικότητα. Όσο περισσότερες επιτυχίες έχουν οι υφιστάμενοί του, τόσο περισσότερο αναδεικνύεται ο ηγήτορας. Για να γίνει αυτό, πρέπει να τους εκπαιδεύσει σωστά για να δουλεύουν αποδοτικά. Όχι όμως να τους υποκαθιστά, κάνοντας τη δική τους δουλειά! Αν το κάνει έτσι "χάνει το δάσος, ψάχνοντας για το δέντρο".
Η αποστολή για τον ηγήτορα έχει την κύρια προτεραιότητα, πάντα όμως σε σχέση με το προσωπικό, γιατί αν η αποστολή αποτύχει, και το προσωπικό καταστρέφεται!
Κράτα το προσωπικό σου πάντα ενωμένο
Με σωστή, απαιτητική εκπαίδευση, διαμορφώνεις το προσωπικό σου και το προετοιμάζεις για τα δύσκολα. Η εκπαίδευση καλλιεργεί την αυτοπεποίθηση και την αμοιβαία εμπιστοσύνη, η οποία με τη σειρά της δημιουργεί αλληλοσεβασμό και ισχυρούς δεσμούς φιλίας ανάμεσα στο προσωπικό. Οποιαδήποτε περίπτωση διασάλευσης αυτής της ενότητας, πρέπει ν' αντιμετωπίζεται άμεσα και αποτελεσματικά.
Μην "πέφτεις" θύμα του σεβασμού
Ο σεβασμός είναι δίκοπο μαχαίρι. Ο σεβασμός δεν επιβάλλεται αλλά αποκτάται με την επίδειξη γνώσεων και ικανοτήτων. Ο ηγήτορας δεν πρέπει να επιζητεί ανθρώπους να τον σέβονται μόνο για τη θέση που κατέχει, αλλά για το ενδιαφέρον του προς το προσωπικό του, την αντικειμενική του κρίση και το αίσθημα περί δικαίου που διαθέτει. Δεν αποτελεί ελάττωμα για ένα ηγήτορα να αναγνωρίσει την έλλειψη γνώσεων για εξειδικευμένα αντικείμενα και να ζητήσει την υποστήριξη και την συμβουλή ειδικών υφισταμένων του. Αντίθετα θα ισχυροποιήσει τις σχέσεις του με το προσωπικό του, διότι παρουσιάζεται σαν άτομο που έχει αυτεπίγνωση.
Αντιμετώπιζε τις "διαφορές"
Η κοινή γλώσσα ομιλίας, δεν σημαίνει και κοινή αντίληψη μιας κατάστασης. Ο ηγήτορας πρέπει πάντα να έχει κατά νου ότι μέσα στο προσωπικό του, υπάρχουν πάντα διαφορετικές απόψεις για την αντιμετώπιση προβλημάτων. Πρέπει όλοι οι συνεργάτες του, να αφήνονται να εκφράζουν αβίαστα τη γνώμη τους και να την τεκμηριώνουν με τα επιχειρήματά τους. Στο τέλος η απόφασή του θα στηρίζεται σε ορθά δεδομένα και όλοι θα την τηρούν με αφοσίωση.
Χρειάζεται προσοχή στον εντοπισμό αυτών των διαφορών. Αν οι διαφορετικές απόψεις είναι καλές, υιοθετούνται, αν όχι απορρίπτονται. Έτσι "σβήνουν" οι διαφορές και δεν δημιουργούν πρόβλημα στις σχέσεις μεταξύ των υφισταμένων.

Όλα αυτά και πολλά άλλα, θεωρούνται σαν μοντέρνα αντίληψη του management σε πολλές μεγάλες εταιρίες. Και γιατί όχι; Αυτός ο τρόπος ηγεσίας, έχει δοκιμασθεί με μεγάλη επιτυχία σε δύσκολες καταστάσεις, μεταξύ ζωής και θανάτου.

Του Χαράλαμπου Ζαφειρίου.

Χρήσιμα τηλέφωνα

1. Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας 210 3359 002-3
2. Πυροσβεστικό Σώμα 199
3. Αστυνομία 100
4. ΕΚΑΒ 166
5. ΔΕΗ 10500
6. ΕΥΔΑΠ 1022
7. Κέντρο Δηλητηριάσεων 210 7793777